צביקה לוינשטיין
ייעוץ מס | הנהלת חשבונות

לתמחר נכון, או - כמה זה באמת עולה?

כאשר מתמחרים שירות כדאי לקחת בחשבון גם את סעיפי המס השונים ועלויות נוספות.

לדוגמא:
בעל רכב מסחרי קטן חישב ומצא שעבור הובלה למרחק 500 ק"מ העלויות יהיו:
רכב כ 750 ש"ח
פועל 300 ש"ח
ובסה"כ 1,050 ש"ח.

הוא נתן הצעת מחיר של 1,500 ש"ח

מה שהוא שכח לקחת בחשבון זה:

א. ההוצאה המוכרת על רכב פרטי או מסחרי עד 3.5 טון היא רק 45%!
    דהיינו 55% מההוצאה הוא מוציא מהנטו.

ב. הוא משלם לעובד בתלוש 300 ש"ח ליום אבל שכח לגלם את חובותיו כמעסיק:
   ביטוח לאומי, פנסיה, ימי חופשה, מחלה והבראה.

ג. על הוצאות רכב מקבלים רק 2/3 החזר מע"מ. על הוצאות שכר אין החזר מע"מ.

מה דעתכם: בעל הרכב הרויח? הפסיד? כמה הפסיד?
מקווה בשבילו שהוא לא הצטרף לנסיעה ועבד בחינם....

ואתם, אתם יודעים לחשב כמה באמת כל דבר עולה לכם?


חזרה