צביקה לוינשטיין
ייעוץ מס | הנהלת חשבונות
לתמחר נכון, או - כמה זה באמת עולה?
כאשר מתמחרים שירות כדאי לקחת בחשבון גם את סעיפי המס השונים ועלויות נוספות.
לדוגמא:
בעל רכב מסחרי קטן חישב ומצא שעבור הובלה למרחק 500 ק"מ העלויות יהיו:
רכב כ 750 ש"ח
פועל 300 ש"ח
ובסה"כ 1,050 ש"ח.
הוא נתן הצעת מחיר של 1,500 ש"ח
מה שהוא שכח לקחת בחשבון זה:
א. ההוצאה המוכרת על רכב פרטי או מסחרי עד 3.5 טון היא רק 45%!
דהיינו 55% מההוצאה הוא מוציא מהנטו.
ב. הוא משלם לעובד בתלוש 300 ש"ח ליום אבל שכח לגלם את חובותיו כמעסיק:
ביטוח לאומי, פנסיה, ימי חופשה, מחלה והבראה.
ג. על הוצאות רכב מקבלים רק 2/3 החזר מע"מ. על הוצאות שכר אין החזר מע"מ.
מה דעתכם: בעל הרכב הרויח? הפסיד? כמה הפסיד?
מקווה בשבילו שהוא לא הצטרף לנסיעה ועבד בחינם....
ואתם, אתם יודעים לחשב כמה באמת כל דבר עולה לכם?
חזרה